Wednesday, March 02, 2005

Memory lane: hilsen fra Lilli

EMNE: A trip down memory lane…

Aarhus – Copenhagen – Brussels

Kaere Niels,

Ja, vi skal jo langt tilbage!

Foerste minder stammer fra Handelshoejskolens bibliotek i Aarhus i perioden 1967-1972. Hvornaa du egentlig startede der, mindes jeg ikke, men jeg husker, at jeg bemaerkede den charmerende sproglaerer, der var ansat paa sproginstituttet!

Saa skiltes vore veje. Jeg tog over dammen og du blev jo kaptajn paa EU skuden i Koebenhavn. Da rygterne om min hjemkomst fra „over there“ naaede dig i efteraaret 1973, gjorde du straks livet (og mit dilemma om hvorvidt jeg skulle vende tilbage til mit job paa handelshoejsolen) nemmere, idet du fik mig overtalt til at blive dokumentalist paa EF’s Presse og Informationskontor.

Ak ja, det blev et kort men meget sjovt aar, vi havde sammen. Vi var jo alle meget aktive baade i og udenfor arbejdstiden, idet vi var et ungt og energisk team! Topmoedet i december 1973 satte en stopper for vores samarbejde, idet jeg emigrerede til Bruxelles i 1974.

Hvornaar du egentlig flyttede hertil, husker jeg ikke, dog mindes jeg, at vi moedtes et par gange via mit job som leder af dokumentationscentret paa “the European Trade Union Institute” og dit arbejde som promotor for EU’s informationspolitk.

Her slutter saa min memory trip, og jeg vil slutte med at oenske dig et fortsat spaendende og aktivt liv.

Kaerlig hilsen

Lilli Poulsen, Bruxelles

0 Comments:

Post a Comment

<< Home